Supreme – Resampling the World
Vr 14/02 - Den Bosch
Designmuseum
11:00 - 17:00
Supreme – Resampling the World
Voor veel jongeren is het een bekend en gewild logo: de witte letters op een knalrood vlak van het merk Supreme. Voor mensen van oudere generaties is het Supreme-universum van drops, campen, resellers, hypebeasts, logomania en collaborations juist een compleet onbekende wereld. Design Museum Den Bosch presenteert nu de eerste museale tentoonstelling van het merk Supreme. Het museum kiest er bewust voor deze tentoonstelling te maken zonder medewerking van het merk Supreme.
Het rood-witte logo van het hippe skatemerk Supreme vind je terug op T-shirts en skateboards, maar ook op klapstoelen, pingpongtafels, BIC-pennen, Rietveldstoelen, strandstoeltjes, bijlen, Pantonstoelen of een porseleinen engeltje van Meissen. Op het eerste gezicht lijkt het compleet willekeurig waar Supreme zijn logo op plaatst. Maar wat voor object het merk zich ook toe-eigent: duizenden fans van over de hele wereld zitten iedere donderdag klaar voor de drop van nieuwe producten, en alles verkoopt geheid uit. En of het nou een asbak, een opblaasbed of een bierpul van de Porceleyne Fles is, als het merk Supreme erop staat, kan het ding tegen gigantische prijzen aan fanatieke verzamelaars worden (door)verkocht. Hiermee is het merk Supreme een cultureel fenomeen dat je laat reflecteren op onze consumptiemaatschappij, de kracht van merken, jeugdcultuur en commercie.